Anna Benson bokrelease Why not?

Posted on

Anna Benson har skrivit en bok igen. Why not? heter den och handlar om just det. Varför skulle det vara omöjligt att bli svensk mästare, marknadschef, programledare, vd, journalist, konstnär, skådespelare eller författare? Det går! Det är jag ett levande exempel på. /AnnaTisdagen den 5 juni på Hotel Anglais var det bokrelease med Anna Bensons nya bok ”Why not” i regi av Subito.

Anna Benson arbetar som författare, konstnär och journalist men är också ambassadör för kvinnligt entreprenörskap i Sverige och föreläser mycket i ämnet “Why not?”. Boken gick naturligtvis att köpa på plats och du fick den personligt signerad. Kan du inte komma men vill köpa boken finns den att beställa här bland annat http://www.bokia.se/why-not-12809003 för signerat ex www.annabenson.se

”Har du någon dröm? Tror du på dig själv?
Den här boken handlar om att följa sina drömmar och att våga tro på sig själv. Why not? är mitt motto i livet. Tänkvärt, eller hur? För visst ångrar du hellre något du har gjort än något du aldrig vågade göra? Intervjua världens största kvinnliga golfspelare åt Sveriges största tidning? Ha James Bond i sängen? Skriva tre böcker före 30 års ålder? Utsåld vernissage i Miami? Släppa en skiva? Vd som 24-åring? SM-guld? Javisst! Why not? Att det inte skulle gå faller mig över huvud taget aldrig in. Jag tänker inte så”

2 reaktioner på ”Anna Benson bokrelease Why not?

    bloggare på icedaniel.se sade :
    juni 6, 2012 kl. 9:15 e m

    Har ingen aning om vem Anna är. Men jag känner igen många kändisar från tillställningen.

    TACK! : Anna Benson sade :
    juni 9, 2012 kl. 4:15 e m

    [...] Vilken fantastisk kväll det var igår. Är lycklig i hela kroppen. Och jag njöt verkligen hela kvällen och kände pirr och lycka. Wow. Utan er hade detta inte varit möjligt. Tack alla som hade möjlighet att komma och tusen tack för så otroligt många meddelande, mail och kommentarer. Inte minst presenter och blommor. Jag tackar verkligen som ödmjukast. Tack också ni som anammade Miamitemat – Shirley Clamp, Peter Englund, Nancy Führ, Jesper Hussfelt med flera. Kul! Tack också till alla samarbetspartners som gjorde denna kväll möjlig Samsung, eviga parhästen och duktiga Subito, Nike Golf, Anglais, Schön produktion, Spendrups, Make Up Store, Urban Deli, Tidningen Chef, Tidningen RES, Vitamin Well, Polka och Polkapojkarna. Stort tack! Tack mina underbara vänner som alltid stöttar och inte minst min familj. Extra tack till Valerie Aflalo som hade dressat upp mig med sina vackra klänningar. Jag hade två styck igår. Why not liksom? Tack alla fotografer, särskilt Anna Lundell och Britt-Mari Ohlsson, som bidragit med bildmaterial. Tack Karin Tingstest som formgett boken så vackert. Fantastiskt! Och tack Maria Neij min eviga redaktör. Och sist men inte minst tack Annika Bladh, Sveriges bästa förläggare, som tror på mig och som ger ut mina böcker. Jag låter bilderna tala för sig själva. Lånade från bland andra finest.se, Cawamedia, Karin Törnblom och Improveme. Se alla här, här och här. [...]

Kommentera

