Nordea Masters 2011

Posted on

Det största motståndet under finaldagen för Alexander Norén var vinden. Men inte ens den hindrade årets vinnare av Nordea Masters 2011. Alexander Norén vann på -15, hela sju slag före dagens bäste spurtare Robert Finch, England.

– Det känns helt otroligt. Jag fick idag försöka göra så många birdies som möjligt, så fick jag ställa in mig på att försöka gå på par. Det var skillnaden att spela idag. Det var bra att göra en birdie på ettan, det satte mig i rätt sinnestämning, berättar Alexander Norén. Alexander satte igår ett nytt banrekord på Bro Hof med 63 slag, gick idag istället runt på 77 slag. Den ende spelaren som gick under par på söndagen var Robert Finch, som trots en trippel på det svåra 17:e hålet, kom in på 69 slag och avancerade tio placeringar till en slutlig andraplats. Han kunde aldrig nå Alexander Norén som hade koll på resultatet. – Ja, jag hade koll hela tiden. Men det kändes både roligt och utmanande. Det är en så pass svår bana att man måste slå ett kanonslag för att ligga på green. När min boll väl stannade på green så visste jag att det var klart, säger vinnaren av Nordea Masters 2011. Trea i tävlingen kom svenske Niklas Lemke på -5, hans bästa placering någonsin i sin golf karriär.

Kl.10.00 under söndagen hölls det en tyst minut på grund av tragedin i Norge!

Det totala antalet besökare under årets Masters tävling blev 58300 personer, med söndagens höjdpunkt 18300 personer.

Kommentera

