500 by Gucci

Posted on Updated on

Fiat Group Automobiles Sverige och Klasén Bil hälsade gästerna välkomna till den fantastiska lanseringen av Fiat 500 by Gucci i närvaro av Mr.Federico Goretti, VD Fiat Group Automobiles Sverige på Grand Hotel vinterträdgården. Kvällen inleddes med den spännande avtäckningen av den efterlängtade bilmodellen, följt av en fantastisk buffé som avnjöts till goda viner, musikunderhållning och trevligt mingel. Det var en elegant tillställning arrangerat av ZAP Events & PR på det magiska datumet den 11.11.11.

På 50-talet skapade Fiat 500 en stilmässig revolution när den kom ut på vägarna. Den blev snabbt sin tids ”måst-ha” bil. Att resa med stil har även varit viktigt för Gucci ända sedan Guccio Gucci grundade sitt företag med produktion av resväskor, portföljer och handväskor i läder 1921. När Lapo Elkann föreslog det här samarbetet slog det mig att det är ett perfekt tillfälle att skapa ett nytt, modernt uttryck för resenärer samtidigt som Gucci firar 90 år, säger Guccis chefsdesigner Frida Giannini.

Lapo Elkann, barnbarn till Fiats grundare Agnelli, kommenterar samarbetet: ”Jag känner mig hedrad över att jag kunde sammanföra Fiat och Gucci, särskilt under ett sådant viktigt jubileumsår för Italien. Som italienare är jag stolt över att ha bidragit till 500 by Gucci, som för samman själen av två varumärken som så perfekt symboliserar vårt lands skicklighet för omvärlden. Det har verkligen varit väldigt tacksamt att återigen arbeta med bilen som jag älskar mest tillsammans med Fiats Centro Stile och Frida Giannini.”

Kommentera

