Anitha Schulman porslin

Posted on Updated on

http://anithaschulman.tictail.com/

Om kollektionen och Anitha Schulman

Anitha Schulman är kanske mest känd genom sin mammablogg men har en gedigen karriär som entreprenör och projektledare i TV-branschen. Nu byter hon inriktning helt och hållet:
– Jag insåg att jag inte hade skrattat på jobbet på väldigt
länge. Så under min mammaledighet bestämde jag mig för att satsa på mig själv och mina egna idéer. Jag har under lång tid producerat idéer som andra “fått kredd” för, men nu är det min tur. Jag har alltid arbetat med design i olika former, men aldrig med något så här konkret som en helt egen designserie.Anitha Schulman presenterar här sin första porslinskollektion – ‘Stories from the sea’.
Målsättningen är att göra porslin som alla har råd med samt återinföra det vackert dukade matbordet. Tanken är att köparen själv agerar designer och själv får välja sina färgkombinationer. Alla färger funkar med alla. Men vill man bara använda enfärgat går även det bra.– Jag älskar porslin och har tänkt på att detaljmönster i gammalt brittiskt porslin är snarlikt tatueringskonst. Dessutom har jag ställt mig frågan varför det inte finns roligare färger att välja på? Så jag kontaktade min vän Erik Lööf som är en av Sveriges bästa tatuerare och vi jobbade tillsammans fram ett motiv.Allt porslin är producerat i Sverige och är restaurangporslin i stengods av högsta kvalitet. Allt porslin tål maskindisk.
DSC_0002 DSC_0004 DSC_0005 DSC_0008 DSC_0010 DSC_0012 DSC_0015 DSC_0019 DSC_0020 DSC_0022 DSC_0024 DSC_0025 DSC_0027 DSC_0030 DSC_0031-1 DSC_0036 DSC_0039 DSC_0043 DSC_0044 DSC_0047 DSC_0048

Kommentera

