Brazilian Chamber of Commerce – female leadership

Posted on Updated on

To both acknowledge women’s accomplishments and empower female leadership, the Brazilian Chamber of Commerce had the honor to invite to an inspiring evening in the company of:

Christina Rickardsson 

Brazilian-Swedish writer, TV presenter and entrepreneur;  Författaren av boken ”Sluta aldrig gå – från gatan i Sao Paulo till Vindeln i Norrland”

”Jag är född i Brasiliens vildmark och bodde i en grotta tills jag var ungefär fem år gammal. Därefter flyttade min mamma och jag in till en av São Paulos många kåkstäder – en rent livsfarlig miljö för ett barn att växa upp i. Jag fick tidigt lära mig att inte lita på polisen eller andra vuxna. Ofta fick jag klara mig själv och jag fick även ansvara för min lillebror innan jag slutligen hamnade på barnhem. Ett år senare, när jag var åtta år, adopterades jag bort till en familj i Vindeln i Västerbotten.”

”Christina berättar om sitt liv som gatubarn i Brasilien, om svält, misshandel och separation. Om uppväxten i Sverige och alla kulturkrockar som uppstod när hon kom till det lilla samhället i Norrland. Hur hon har bearbetat sina upplevelser i vuxen ålder och börjat bygga upp ett nytt liv.”

Kerstin Lundgren

Member of Parliament for the Swedish Centre Party and member of the Parliamentary Foreign Affairs Committee;  Centerpartistisk politiker från Södertälje som representerar Stockholms läns valkrets, riksdagsledamot sedan 2002. Under mandatperioden 2002-2006 var Lundgren ordinarie ledamot i konstitutionsutskottet. Kerstin Lundgren är under nuvarande mandatperiod ordinarie ledamot i Riksdagens utrikesutskott samt även Centerpartiets utrikestalesperson. Hon är även suppleant i Försvarsutskottet, Utrikesnämnden, EU-nämnden, Europarådets svenska delegation och valprövningsnämnden.

Mia Liblik

CEO, Folksam LO Pension;  VD i fondförsäkringsbolaget Folksam LO Pension.
Under nio år har Mia haft olika chefsposter i KPA Pension. Där har hon bland annat tjänstgjort som tillförordnad VD för koncernen såsom VD för KPA Livförsäkring. Mellan 2012-2016 var hon ordförande i EAPSPI, European Association of Public Sector Pension Institutions. Hon har också en bred erfarenhet inom mediesektorn och har jobbat som kommunikationsdirektör, medieanalytiker, affärsområdeschef och nordisk affärsutvecklingschef . Hon har en examen i medie- och kommunikations från Institutionen för Journalistik, Medier och Kommunikation vid Stockholms universitet.

Stockholm 2017, 24 March

Sponsors: unnamed

Kommentera

